Отвори мапу УСПРС

Школе УСПРС

Дистрибуција садржаја

Статистика посета

mod_vvisit_counterДанас1696
mod_vvisit_counterЈуче3270
mod_vvisit_counterОве недеље7956
mod_vvisit_counterОвог месеца88512
mod_vvisit_counterУкупно4634650
 
 
ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ - 55. ЕМИСИЈА Штампај E-pošta

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ - 55. ЕМИСИЈА

Телевизијска емисија намењена васпитачима, учитељима, наставницима, професорима, родитељима, ученицима, свима онима који желе да чују шта наша струка говори о себи и другима.

Четвртак 09.03.2017.од 1900 до 1930, Телевизија Коперникус I.

Реприза, субота 11.03.2017.од 800 до 0830.

Гошћа, Јелена Томић, члан Правног тима Уније СПРС

Секретари школа, између чекића и наковња

Шта раде секретари школа?

Колико од њих зависи да ли ће директор радити по закону?

Где је министар просвете заменио тезе?

Зашто су криви сви, осим просветне инспекције?

Ко треба да уноси податке у Доситеј?

Шта Унија СПРС тражи у вези са плаћањем уношења података у Доситеј?

Иду ли секретари школа на семинаре? 

Како да спроведу јавне набавке ако их нико не обучи? 

Зашто је у свакој школи важна синергија свих служби?


 
СРЕЋАН 8. МАРТ Штампај E-pošta

 СРЕЋАН 8. МАРТ

 
СОМБОР - САОПШТЕЊЕ Штампај E-pošta

 СОМБОР - САОПШТЕЊЕ

 
MENS SANA IN CORPORE SANO Штампај E-pošta

MENS SANA IN CORPORE SANO

У основне школе у Србији је стигло изненађење од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја под називом „Покренимо нашу децу“. Као и сва изненађења која стижу са поменуте адресе и ово је било веома непријатно. Пројекат, настао под покровитељством Министарства просвете, науке и технолошког развоја, финансиран  како се тврди, донаторским средствима стране компаније, а уз координацију и реализацију Савеза професора физичког васпитања. 

Од координатора пројекта бисмо очекивали да се фокусирају на свој рад и уклањање недостатака у њему. Међутим, они су се одлучили да јарам набаце на плећа српских учитеља. Управо на њих, који обављају најтежи и најодговорнији посао у образовању и васпитању младих. Дефинитивно им се за време обављања посла не сме дозволити ни тренутак предаха. Носиоци и реализатори овог пројекта, који веома добро знају да ће овај пројекат представљати мртво слово на папиру, ипак неће баш сасвим остати празних руку. Знаће они добро да уновче „осмишљавање пројекта“, његову „презентацију“ широм наше земље. Не сумњамо ни у њихову способност да убеде читаву јавност у сјајне резултате и бенефите које ће наша деца добити од овог вежбања. 

Из понуђених презентација се види да већину вежби  ученици обављају управо у учионицама. 

Прво питање које се сасвим логично намеће јесте, да ли ће малишани од првог до четвртог разреда имати више користи или штете од вежбања у прашњавим учионицама  на, како се из презентација јасно да уочити, јадним и поломљеним столицама какве су углавном у нашим школама? Не треба бити превише паметан и закључити како би им боравак на свежем ваздуху можда више пријао?

Друго питање које се намеће, да ли су аутори и реализатори пројекта случајно помислили на безбедност деце? Колике су шансе да се, можда  неко  повреди приликом пентрања по несигурним столицама и клупама? Колико је за њих здраво и безбедно да се изувају боси док им нога пропада у паркет?

Најзад, каква је сврха ломатања сасвим мале деце са учитељима за време великог одмора уз вежбе које су осмислили псеудостручњаци? Да ли је за њих корисније којим случајем да слободно трчкарају тих петнаестак минута користећи свој драгоцени одмор на свежем ваздуху и то сасвим бесплатно, без за велики новац осмишљених  вежби?

Можемо само да замислимо како ће им изгледати радни дан: Устају рано, мамурни долазе у школу, натоварени тешким ранчевима. Веома велики број малишана родитељи довозе у школу. За ужину најчешће једу чипс, смоки, чоколадице, у току дана имају огроман број часова, а сада се неки геније досетио како треба и одмор да им украде.

По завршетку редовне наставе долази додатна, допунска, секције. Када дођу кући раде домаћи, и чим дођу до слободе, седају за рачунар или играју игрице на телефонима.

Када се сагледају све околности, рекло би се да је смисао овог громогласно најављеног пројекта то, да група реализатора себи намакне лепу своту новца на име реализације пројекта и ауторске хонораре. У исто време треба намакнути јарам српским учитељима да деци наводно „исправљају криву кичму“, тако што ће своју савити до црне земље пред рушилачком стихијом псеудостручњака и „пројектаната“ послатих из Министарства просвете. Све те захтеве који се пред њих постављају,  неоствариви су  у постојећим просторним условима и прописаним временским оквирима. 

Преварили  су се сви они који сматрају да могу правити рачун без крчмара и  да су српски учитељи бескичмењаци.

Ресор за образовни систем УСПРС

Милан Јевтић

 
ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ - 54. ЕМИСИЈА Штампај E-pošta

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ - 54. ЕМИСИЈА

Телевизијска емисија намењена васпитачима, учитељима, наставницима, професорима, родитељима, ученицима, свима онима који желе да чују шта наша струка говори о себи и другима.

И родитељи се питају!

Гост, Гордана Племић, директорка удружења Родитељ

- Како се десио раскол између родитеља и школа?

- Како изгледа та сарадња?

- Зашто смо често супротстављени једни другима?

- Зашто је важно да будемо на истој страни?

- Ко испашта ако нисмо?

- Колико су спремни да сарађују родитељи, а колико наставници?

- Да ли су родитељи довољно обучени и заинтересовани да се укључе у рад школа?

- Шта ћемо са могућим казнама за неиспуњавање родитељске дужности?

 
ЧЕКАМО ПОНУДУ ВЛАДЕ РС Штампај E-pošta

ЧЕКАМО ПОНУДУ ВЛАДЕ РС

Данас је у Министарству просвете, науке и технолошког развоја одржан састанак министарке државне управе и локалне самоуправе Ане Брнабић, министра просвете, Младена Шарчевића и представника репрезантативних синдиката. Тема је била испуњавање Споразума о решавању спорних питања из 2015. године.

Одавно је јасно да би само квалитетни закони из области платних група и разреда могли да реше велике проблеме финансирања у јавним службама и поправе материјални положај оних који су најгоре плаћени у читавом систему, запослених у образовању.

Нажалост, осим приче о томе, инициране нашим  петомесчним штрајком,  кровног Закона који је усвојен прошле године и најаве доношења Закона о зарадама у јавним службама, са применом од 1.1.2018., нисмо се много приближили било каквом решењу овог проблема. Такође, јавна предузећа су изузета и из овог законског решења, тако да ће се тамо и даље расипати, док се свуда прича о штедњи.

Подржаћемо сваки системски помак, али је прича о прведној расподели државног новца, тренутно на дугом штапу.

До тада, захтевамо од Владе Републике Србије да нам у року од 6 дана да понуду у вези са чланом 2. Споразума, о наградама запослених у основим, средњим школама и домовима ученика и у вези са чланом 7., а тиче се уштеда у буџету.

Подржавамо социјални дијалог, али не као одуговлачење преузетих обавеза, већ као начин да се чује глас струке.

Чекамо понуду Владе РС, након које ћемо предузети синдикалне акције.

Јасна Јанковић, председник Уније СПРС

 
ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ - 54. ЕМИСИЈА Штампај E-pošta

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ - 54. ЕМИСИЈА

Телевизијска емисија намењена васпитачима, учитељима, наставницима, професорима, родитељима, ученицима, свима онима који желе да чују шта наша струка говори о себи и другима.

Четвртак 02.03.2017.од 1900 до 1930, Телевизија Коперникус I.

Реприза, субота 04.03.2017.од 800 до 0830.

И родитељи се питају!

Гост, Гордана Племић, директорка удружења Родитељ

- Како се десио раскол између родитеља и школа?

- Како изгледа та сарадња?

- Зашто смо често супротстављени једни другима?

- Зашто је важно да будемо на истој страни?

- Ко испашта ако нисмо?

- Колико су спремни да сарађују родитељи, а колико наставници?

- Да ли су родитељи довољно обучени и заинтересовани да се укључе у рад школа?

- Шта ћемо са могућим казнама за неиспуњавање родитељске дужности?


 
<< Почетак < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следећа > Крај >>

Резултати 61 - 72 од 15027

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ

Четвртак од 1900 до 1930

Субота од 0800 до 0830

ТВ Коперникус I.

РАДНЕ ГРУПЕ ПО ШКОЛСКИМ УПРАВАМА

СЛОБОДНА РАДНА МЕСТА

ЈЕДИНСТВЕНА ЛИСТА ТЕХНОЛОШКИХ ВИШКОВА

ЛИСТА РАДНИКА СА НЕПУНИМ РАДНИМ ВРЕМЕНОМ

МОЈА ПРАВА СУ?

ЗАХТЕВ ТЕХНОЛОШКИ ВИШАК

ЗАХТЕВ НЕПУНО РАДНО ВРЕМЕ


УПУТСТВО БОДОВАЊЕ

УПУТСТВО
ПОСТУПАК УТВРЂИВАЊА ТЕХНОЛОШКОГ ВИШКА

ОДЛУКЕ КОМИСИЈЕ

ИЗВОР: МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ

 

 

 

УСПРС на facebook - у

ТАКСА ЗА ТУМАЧЕЊЕ ПКУ

КАЛЕНДАР РАДА 2016//2017

ОСНОВНЕ ШКОЛЕ


СРЕДЊЕ ШКОЛЕ

ДОПИС МИНИСТРА

 

ЗАХТЕВ ДИРЕКТОРУ

НОВИ ПРАВИЛНИК О ОЦЕЊИВАЊУ У ОСНОВНОМ ОБРАЗОВАЊУ И ВАСПИТАЊУ

ПУБЛИКАЦИЈА ПОСЛОВИ

ЗАКОН О ОСНОВАМА

СИСТЕМА ОБРАЗОВАЊА

И ВАСПИТАЊА

ЗАКОН

О ОСНОВНОМ ОБРАЗОВАЊУ

ЗАКОН

О СРЕДЊЕМ ОБРАЗОВАЊУ

ЗАКОН О УЧЕНИЧКОМ

И СТУДЕНТСКОМ СТАНДАРДУ

СТРУЧНО УПУТСТВО О ФОРМИРАЊУ ОДЕЉЕЊА

 

ШКОЛСКА 2014/2015

СТРУЧНО УПУТСТВО О ФОРМИРАЊУ ОДЕЉЕЊА

ШКОЛСКА 2013/2014

ATEC Technologies

ATEC Technologies ATEC