Отвори мапу УСПРС

Школе УСПРС

Дистрибуција садржаја

Тренутно је 18 гостију на вези

Статистика посета

mod_vvisit_counterДанас2043
mod_vvisit_counterЈуче7126
mod_vvisit_counterОве недеље15057
mod_vvisit_counterОвог месеца53132
mod_vvisit_counterУкупно4750134
 
 
Колико зарађују професори? Штампај E-pošta

Колико зарађују професори у Србији, а колико њихове колеге широм света?

Одговорили су на ових 8 питања, па упоредите сами

Путем анкете која се састоји од осам питања, направљено је истраживање о зарадама професора широм света.

Одговоре је дало 16 професора разних профила, а засигурно ћете бити изненађени када видите колико су међу земљама велике разлике у приходима.

Професори у Србији у поређењу са њиховим колегама из богатијих држава, раде за много мање плате, али њихове колеге скупље плаћају комуналије и стан. Ми ни у ком случају немамо најслабија примања – постоје професори у свету који за свој рад месечно добијају дупло мању плату од наших просветних радника.

Међутим, кад је реч о понашању ученика, нажалост, негативан тренд се осећа у целом свету, бар према њиховим изјавама.

Ово су питања која су постављена испитаницима, а ту су и одговори за сваку државу појединачно (текст је врло информативан, поучан и даће вам добру слику о положају професора широм света.

Детаљније...
 
ВЕРСКA НАСТАВA Штампај E-pošta

КОМИСИЈИ ЗА ВЕРСКУ НАСТАВУ ВЛАДЕ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

ПРЕДМЕТ: Обавештење у вези са статусом наставника верске наставе у нацрту Закона основама система образовања и васпитања.

Поштовани,

Након састанка који су представници репрезентативних синдиката имали са министром просвете у понедељак 8. маја 2017. године, достављен нам је на увид коначни Нацрт закона о основама система образовања и васпитања, који Министарство просвете, науке и технолошког развоја намерава да стави на јавну расправу, а потом упути у процедуру до усвајања у Народној скупштини.

Анализирајући достављени Нацрт закона, приметили смо да се статус наставника верске наставе и даље неће мењати, то јест да је намера да наставници верске наставе и даље буду радници на одређено време.

Ово нас је веома изненадило, с обзиром на чињеницу да смо у преговорима са Министарством добили уверавања да ће у новом Закону статус наставника верске наставе бити регулисан на начин да не буду дискриминисани у односу на остале запослене у основним и средњим школама. Штавише, на преговорима одржаним 10. фебруара 2017. године, након нашег предлога да се статус наставника верске наставе уреди у складу са праксом у другим европским земљама, лично министар просвете г. Младен Шарчевић нам је рекао да је већ разговарао на ту тему са Његовом Светошћу Патријархом српским г. Иринејем и да ће нови закон сигурно омогућити наставницима верске наставе заснивање радног односа на неодређено време.

Управо због тога смо немало изненађени што у достављеном Нацрту закона, у члану 155, и даље стоји одредба да установа заснива радни однос са наставницима верске наставе на одређено време.

Став Уније синдиката просветних радника Србије према овом проблему је већ познат, а он је да ни један просветни радник не сме бити дискриминисан, те да и наставници верске наставе морају имати право на рад на неодређено време, јер из таквог радно-правног статуса проистичу и нека друга права, попут права на стављања на листу технолошких вишкова и добијања другог радног места за које испуњавају услове, па преко права на отпремнину све до баналних права на социјалну заштиту или могућности да подигну кредит.

Стога вас овим путем обавештавамо о томе шта садржи Нацрт закона, и молимо да у оквиру својих надлежности предузмете одговарајуће радње да се у Нацрт закона унесу одредбе које ће омогућити да наставници верске наставе, 15 година након њеног враћања у образовни систем, напокон добију статус који имају и остали наставници у српским школама.

У прилогу вам достављамо: Део Нацрта закона о основама система образовања и васпитања који се тиче заснивања радног односа

Примите изразе нашег поштовања.

У Београду, 11.5.2017.

Председник Уније СПРС, Јасна Јанковић

 
РАЗМЕНА ИСКУСТАВА Штампај E-pošta

ТУРСКИ СИНДИКАТ ПРОСВЕТЕ У ПОСЕТИ СРБИЈИ

Делегација највећег синдиката у Турској, "Егитим Бир Сен", у првој посети Србији је разменила искуства са званичницима Уније синдиката просветних радника Србије, речено је данас на конференцији за новинаре у Београду.

То је узвратна посета делегације коју је предводио председник синдиката "Егитим Бир Сен" и конфедерације синдиката Мемур сен Али Јалчин.

Он је представио активности тог највећег синдиката у Турској и изразио наду да ће више сарађивати с колегама у Србији.

Председница Уније синдиката просветних радника Србије Јасна Јанковић је изразила задовољство због узвратне посете турских синдикалаца, после боравка српске делегације у Турској у фебруару ове године.

"Надам се да ће ово бити почетак плодне и дугорочне сарадње", рекла је она.

Извор: Бета

 
ИЗВЕШТАЈ СА САСТАНКА У МПНТР Штампај E-pošta

ИЗВЕШТАЈ СА САСТАНКА У МПНТР

На захтев Уније синдиката просветних радника Србије 03.05.2017. одржан је састанак поводом новог плана и програма у другом циклусу основног образовања и васпитања, недавно усвојеног на седници НПС, који ће се примењивати од наредне школске године.

У име Уније СПРС састанку су присуствовали чланови Председништва УСПРС Милан Јевтић и Добривоје Марјановић, а у име Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Славица Јашић, руководилац групе за послове основног образовања и васпитања и Милош Благојевић, посебни саветник министра.

Као тема састанка су се наметнуле промене до којих ће потенцијално довести примена новог плана и програма, а тичу се положаја запослених.

Представници МПНТР су изнели свој став да се по питању норме наставника ништа значајније неће променити. Промене које се уносе у нови план и програм у другом циклусу основног образовања и васпитања, према њиховим речима су неопходне, како би се решило питање законом дозвољеног оптерећења ученика.

Поред оптерећења ученика бројем обавезних часова у самој настави новим планом се уводи и појам "ангажовања ученика". Оно се односи на обавезне и слободне активности ученика, које ће према њиховој најави новим Правилником о норми часова непосредног рада са ученицима наставника, стручних сарадника и васпитача у основној школи бити уврштено у 24 - часовну структуру непосредног рада са ученицима. Реч је о физичким активностима, хору, цртању, сликању, вајању ...

Од стране представника МПНТР скренута је пажња да ће се приликом формирања одељења за наредну школску 2017/2018. годину стриктно примењивати члан 31. Закона о основном образовању и васпитању у свим разредима.

Представници Уније СПРС ће интензивно пратити израду правилника и докумената које регулишу ову материју.

ИНФО УСПРС

 
1. МАЈ - ПРАЗНИК РАДА Штампај E-pošta

 1. МАЈ - ПРАЗНИК РАДА

 
РЕЧЕНО И ПРЕЋУТАНО Штампај E-pošta

РЕЧЕНО И ПРЕЋУТАНО

Какав је однос политичких странака и синдикалних покрета у Србији, у контексту неопходности развијања отвореног и демократског друштва?

Незадовољавајуће економско и социјално стање у коме се налази већина становновништва има за последицу и губљење поверења у институције система, као и у актере политичког и синдикалног живота. Грађани Србије, према неким истраживањима, веома мало верују у синдикате, а пракса је показала да постојање великог броја синдиката, не значи аутоматски пораст њихове друштвене моћи.

Какав је однос политичких странака и синдикалних покрета у Србији, у контексту неопходности развијања отвореног и демократског друштва?

Говоре: Јасна Јанковић из Уније синдиката просветних радника, Драгана Ђорђевић из Самосталног синдиката културе Србије и проф. др Дарко Маринковић.

ИЗВОР: РАДИО БЕОГРАД 2

АУТОР: ДУШАНКА ПЕТРОВИЋ

 
ПРАЋЕЊЕ АНГАЖОВАЊА - РЕАКЦИЈА Штампај E-pošta

Министру просвете, науке и технолошког развоја

Младену Шарчевићу

Поштовани господине Министре,

На измаку друге године како функционише Радна група за праћење ангажовања запослених у установама образовања и васпитања и радне подгрупе при школским управама, дозволите ми да Вам укратко опишем са каквим проблемима смо се у овом периоду сусрели у раду, и покушам да предложим одређена решења. Напомињем да сам две године члан Радне подгрупе при Школској управи Нови Сад, делегиран од стране Уније синдиката просветних радника Србије, да пишем на основу сопствених искустава и да наводим стварне примере који се лако могу проверити. 

У овој школској години је рад Радне подгрупе био знатно олакшан јер се темељио на јаснијем упутства које сте прописали. Но, и поред тога, велики број препорука које је Радна подгрупа дала није реализован јер су то ипак само препоруке, дакле акти који немају обавезујући карактер. 

Везано за примену члана 6 Посебног колективног уговора, у пракси је та необавезност значила следеће: Већина директора школа који нису желели да преузму радника је најчешће игнорисала обавезу из Вашег стручног упутства да писмено образложи разлоге одбијања. Они ретки који су образложење ипак послали, најчешће су наводили да је постојећи радник на одређено време веома квалитетан, да су задовољни његовим радом, да нису сигурни у квалитет радника који им је упућен (иако га нису ни видели), и на крају увек подсећали Радну подгрупу да по закону нису дужни да преузму такве раднике. Чак и случају примене члана 5 Посебног колективног уговора, у пракси се десило следеће: Наставница географије из сеоске школе у околини Новог Сада, лауреат награде „Ђорђе Натошевић“ коју додељује Покрајинска влада, која је остала технолошки вишак због смањења броја одељења, није довољно добра за директоре појединих новосадских школа!

Због одбијања препорука за преузимање по члану 6 Посебног колективног уговора и даље широм Србије раде хиљаде просветних радника који живе у једном месту, а на посао путују у друго место, неретко прелазећи и више од 100 километара дневно, и проводећи у превозу по неколико сати. Језиком економије, то би се могло исказати и овако: Ако имамо само 10.000 просветних радника – путника, и ако се сваком од њих месечно исплаћује на име путних трошкова само 5.000 динара, тај износ је годишње 600 милиона динара, или безмало 5 милиона евра. Поређења ради, једна потпуна нова фискултурна сала кошта око 300 милиона динара. Бојим се да је број путника, и износ новца који им се исплаћује за путне трошкове далеко, далеко већи. 

Зашто је појединим директорима школа толико стало да задрже радника на одређено време који ради свега годину-две дана, и да ни случајно не преузму радника који годинама, па и деценијама путује стотинама километара на посао? Разлоге знате, убеђен сам, као и ја и сви други. У највећем броју случајева у питању је оно што се у правном речнику зове: непотија, корупција, мито. Сви то знамо, и сви ћутимо. Док ми ћутимо, новац из буџета одлази на непотребне путне трошкове, колеге на посао долазе изморени и немотивисани,  а са посла журе да би „ухватили“ последњи превоз. 

Најгори случај потпуног игнорисања препоруке Радне групе је познат и Вама лично: У једну новосадску школу упутили смо на преузимање по члану 6 ПКУ колегиницу која свакодневно из Новог Сада путује у Алибунар, 130 километара у једном правцу. Она је мајка две близнакиње са посебним потребама које креће у школу, и то у ШОСО „Милан Петровић“ у Новом Саду, која им једина може пружити одговарајуће образовање. Радна подгрупа је ценећи 95 страница медицинске документације њених близнакиња, колегиницу упутила на преузимање у најближу школу. У тој школи су је одбили, како бивши директор, тако и садашњи чији је мандат тек почео да тече. Као човек не могу да схватим толику бездушност људи којима болест девојчица и перипетије мајке ништа не значе. Као члан Радне подгрупе, због нерешавања овог случаја осећам стид, а због немоћи да било шта урадим, питам се да ли је уопште потребно да Радне подгрупе и постоје?

Колико сам упознат, рад на сету нових закона и закона о изменама и допунама постојећих закона који уређују просвету се ближи крају. Сматрам да је ово јединствена прилика да Ви као глава српског образовања иницирате да се у нацрте закона унесу одговарајуће уредбе које ће омогућити следеће:  

1. Да преузимање радника које има за циљ смањење путних трошкова и бољу организацију наставног процеса, постане обавеза директора школе у коју је радник упућен; 

2. Да се Радној групи и радним подгрупама дају шира овлашћења по питању контроле радног ангажовања запослених. Овде првенствено мислим на могућност увида у информациони систем „Доситеј“, и у могућност увида у школску документацију којом регулише радно-правни статус запослених (уговори о раду);

3. Да се радне подгрупе активно укључе у поступак добијања дозвола за расписивање конкурса које даје Комисија Владе Србије, у смислу да радне подгрупе дају своје мишљење о оправданости расписивања конкурса;

4. Да делокруг рада, обавезе и права радних подгрупа буду дефинисане посебним правилником;

5. Да у рад радних подгрупа буду укључени представници просветне инспекције, ради лакшег и бржег поступања у случајевима кршења Закона и ПКУ, а да случајеви непреузимања по члану 5 постану приоритет рада просветне инспекције.

Ако се нешто значајно не промени у досадашњем начину рада радних подгрупа, то јест ако радне подгрупе и даље буду могле само да дају препоруке које ће завршавати у кантама за смеће директорских канцеларија, мислим да је њихово даље постојање потпуно неоправдано. Препоруке радне подгрупе прихватили су поједини директори школа који су искрено и одговорно схватили да је у интересу школе, у интересу запослених, и у интересу целог друштва да се систем уреди и учини ефикаснијим и јефтинијим. Уз дужно поштовање према таквим директорима, нажалост морам да констатујем да су они остали готово занемарљива мањина. 

Пишући ове редове, мени преостаје да се надам да сте у мноштву обавеза имали времена да ово прочитате, и да ћете предузети све што је потребно да се обезбеде услови да се бар у будућности помогне колегама који су у ситуацији попут оних које сам описао. Остајући уверен у Вашу спремност да помогнете сређивање стања у овој области, молим Вас да примите изразе мог поштовања.

У Бачкој Паланци, 20. априла 2017. године

Стеван Јурић, члан Радне подгрупе при ШУ Нови Сад


 
<< Почетак < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следећа > Крај >>

Резултати 25 - 36 од 15057

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ

Четвртак од 1900 до 1930

Субота од 0800 до 0830

ТВ Коперникус I.

РАДНЕ ГРУПЕ ПО ШКОЛСКИМ УПРАВАМА

СЛОБОДНА РАДНА МЕСТА

ЈЕДИНСТВЕНА ЛИСТА ТЕХНОЛОШКИХ ВИШКОВА

ЛИСТА РАДНИКА СА НЕПУНИМ РАДНИМ ВРЕМЕНОМ

МОЈА ПРАВА СУ?

ЗАХТЕВ ТЕХНОЛОШКИ ВИШАК

ЗАХТЕВ НЕПУНО РАДНО ВРЕМЕ


УПУТСТВО БОДОВАЊЕ

УПУТСТВО
ПОСТУПАК УТВРЂИВАЊА ТЕХНОЛОШКОГ ВИШКА

ОДЛУКЕ КОМИСИЈЕ

ИЗВОР: МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ

 

 

 

УСПРС на facebook - у

ТАКСА ЗА ТУМАЧЕЊЕ ПКУ

КАЛЕНДАР РАДА 2016//2017

ОСНОВНЕ ШКОЛЕ


СРЕДЊЕ ШКОЛЕ

ДОПИС МИНИСТРА

 

ЗАХТЕВ ДИРЕКТОРУ

НОВИ ПРАВИЛНИК О ОЦЕЊИВАЊУ У ОСНОВНОМ ОБРАЗОВАЊУ И ВАСПИТАЊУ

ПУБЛИКАЦИЈА ПОСЛОВИ

ЗАКОН О ОСНОВАМА

СИСТЕМА ОБРАЗОВАЊА

И ВАСПИТАЊА

ЗАКОН

О ОСНОВНОМ ОБРАЗОВАЊУ

ЗАКОН

О СРЕДЊЕМ ОБРАЗОВАЊУ

ЗАКОН О УЧЕНИЧКОМ

И СТУДЕНТСКОМ СТАНДАРДУ

СТРУЧНО УПУТСТВО О ФОРМИРАЊУ ОДЕЉЕЊА

 

ШКОЛСКА 2014/2015

СТРУЧНО УПУТСТВО О ФОРМИРАЊУ ОДЕЉЕЊА

ШКОЛСКА 2013/2014

ATEC Technologies

ATEC Technologies ATEC