Отвори мапу УСПРС

Школе УСПРС

Дистрибуција садржаја

Тренутно је 2 гостију на вези

Статистика посета

mod_vvisit_counterДанас655
mod_vvisit_counterЈуче722
mod_vvisit_counterОве недеље7456
mod_vvisit_counterОвог месеца22091
mod_vvisit_counterУкупно5157479
 
 
НАЧИН ОЦЕЊИВАЊА НАСТАВНИКА? Штампај E-pošta
Monday, 01 January 2018

Како ће наставници бити оцењивани?

Нова правила за 80.000 учитеља, наставника и професора - и њихов рад ће се оцењивати и награђивати. Синдикати сумњају у критеријуме рангирања. Надлежни одговарају да нема разлога за страх и да ће заједно правити систем платних разреда.

Велимир Радловачки, професор информатике, добитник је награде "Најбољи едукатор" за подстицај предузетништва. Већ 19 година ради са ентузијазмом, истим као и првог дана.

"За ђаке сам доступан сваким даном до 12 сати ноћу. Ја сам се и школовао за професора информатике и то је нешто што сам желео да радим", каже Радловачки.

Различита посвећеност раду је и међу професорима, баш као и у свакој другој бранши.

Синдикати су незадовољни предложеним решењем. Тврде да то нису платни разреди којима су се надали.

Подсећају да су очекивали да сви који се финасирају из буџета буду у једном систему награђивања и да имају почетне плате у складу са образовањем.

Сумњају и у праведност будућег система платних разреда.

Јасна Јанковић из Уније синдиката просветних радника указује да нико не говори о критеријумима како ће неко бити вреднован, о томе ко ће и како утврдити колико и да ли ради неки наставник.

"Бојимо се политизације и злоупотребе и бојимо се да ће овај систем, не наградити већ отерати најбоље из система", каже Јанковићева.

Министар каже да је реч о веома озбиљном послу који ће радити посебно оформљене комисије.

Постигнућа деце биће најважнији вредносни критеријум за процену рада наставника.

Убудуће ће се чешће тестирати знање деце на нивоу целе Србије, што ће праведно показати који је професор како радио и шта је научио своје ђаке.

Такође, радиће се и процене могућег успеха сваког детета.

"Ако је дете предвиђено да буде врло добро и са наставничким тимом постигнете да он буде врло добар, онда сте посао коректно урадили - не да имате више вуковаца, лажних вуковаца, то је улепшавање стварности. Ако ви од детета које је требало да буде врло добро направите да буде довољно, онда неки проблем постоји", каже Шарчевић.

Неће моћи више у дневник и радну листу да се уписује једно, а ради друго, упозорава министар.

"Ако је његов исход лош, ја знам да се није спремао, тако да немојте да имате заблуду у јавности и медијима", истиче Шарчевић. Каже да ће се радити стручно и демократски, и да ће ово радити синдикати и министарство.

Директор не сме више да буде пасиван, поручује министар. Успех деце показаће и да ли се заиста држе допунска и додатна настава, што ће такође утицати на плате запослених.

Извор: РТС

 
< Претходно   Следеће >
ATEC Technologies

ATEC Technologies ATEC