Отвори мапу УСПРС

Школе УСПРС

Дистрибуција садржаја

Тренутно је 18 гостију на вези

Статистика посета

mod_vvisit_counterДанас61
mod_vvisit_counterЈуче3262
mod_vvisit_counterОве недеље8534
mod_vvisit_counterОвог месеца42295
mod_vvisit_counterУкупно4954116
 
 
ЗАКОНОКРАТИЈА Штампај E-pošta
Sunday, 10 September 2017

ЗАКОНОКРАТИЈА

Годинама заборављени модел привремених мера поново је уведен у српску просвету. Пробни камен за смену непожељних и постављање „подобних“ директора и чланова школских одбора покренут је у децембру 2014. год. у Смедеревској гимназији. Ова авантура се једанаестог марта 2015. Неславно завршила за тадашњег министра просвете Срђана Вербића и локалну власт у Смедереву, јер су се смедеревски професори побунили и изашли као победници. Да ли се од тога одустало? Не никако! Дошао је нови министар, а са њим и нова енергија. Где уморни Вербић стаде ту врли Шарчевић продужи.

Ове 2017. год. са лакоћом и елеганцијом, уведене су привремене мере у неколико школа у Србији. Посебно је занимљиво осврнути се на случај Чачак и тамошње школске (не)прилике. Превремене мере уведене су у чак три школе. Једна од њих, Прехрамбено-угоститељска, одмах је ступила у штрајк који траје и даље уз подршку Синдиката образовања Чачак.

У поменутој школи за в.д. директора постављена је незапослена особа, а нови школски одбор формиран је без иједног члана овог колектива. Питање које се овде намеће гласи: По ком принципу су постављени в.д. директора и чланови школског одбора? Јасан принцип није уочљив, осим принципа моћи. Нескривена је жеља министра да он сам поставља и смењује око 1750 директора школа у Србији, а што ће ускоро вероватно бити и озакоњено правним актима који су у процедури за усвајање. Занимљиво је поменути да министар просвете није психолог већ географ, али му то не смета да се бави психологијом личности. Такве амбиције министра угрожавају демократски дух српске просвете.

Конститутивну седницу у Скупштини Србије не води неки в.д. директора кога је поставио министар просвете, већ најстарији члан (један од присутних колега). Министар би да не пита просветног радника кога ће му поставити за директора. Он од њега тражи послушност и понизност¬ - ма каква демократија!? А тај просветни радник учи децу демократији и демократском духу. Због важности демократије помажемо деци да формирају ђачке парламенте и да се уче управљању и одговорности. Учимо их да су Срби још док су живели у племенима гајили битне црте демократичности. Децу учимо демократији, а да она за нас не важи. Чак нам се и укидବ¬¬ - привремене мере.

Од просветног радника се не тражи да мисли - има ко да мисли за њега. Можда се ускоро појаве акредитовани семинари: Како да образ и ђон буду исто!? Како просветаре увући у политичке партије!? Или Како врлине части и достојанства заменити сервилношћу!?

Просветни радници Чачка васпитани су у другом духу. Ми ценимо част и поштење, тражимо принципијелност, развијање демократског духа и поштовање људског достојанства. Ми смо Чачани. Радимо у граду Надежде Петровић. Јована Курсуле, Лазара Мутапа, Танаска Рајића, мајора Гавриловића...

Улице свих градова у Србији носе њихова имена, јер су били принципијелни, достојанствени и слободарски настројени. То су наши узори господине министре. Ми, попут наших узора, негујемо бунт и побуну против глупости и силе. Албер Ками у „Побуњеном човеку“ каже да је управо побуна облик живота освешћеног човека. Отуда се немојте чудити што се ми у Чачку увек бунимо против неправде и силе, јер док се бунимо, показујемо да мислимо и да постојимо као достојанствена људска бића.

Весна Јеротијевић, портпарол СОЧ - а


Последњи пут ажурирано ( Sunday, 10 September 2017 )
 
< Претходно   Следеће >
ATEC Technologies

ATEC Technologies ATEC