ОПРЕЧНИ СТАВОВИ Штампај E-pošta
Friday, 09 June 2017

Хоће ли измене система образовања унапредити школство?

Аутор текста: Душан Млађеновић

Завршена је јавна расправа о Нацрту закона о основама система образовања и васпитања. Како ће српско образовање изгледати у будућности, своје виђење имају и предлагачи и синдикати. Проблем је што министарство и они на којима је да спроведу предвиђене измене, имају опречне ставове о томе да ли ће и колико предвиђене измене унапредити школство.

 

Препуне ђачке торбе, брдо књига, свезака, непотребних информација....све то би требало да постане прошлост.

Барем су тако у министарству замислили да унапреде образовање у Србији. И не само то.

Новине чекају и родитеље, наводи се у Нацрту закона о систему образовања и васпитања.

За ђаке: бољи наставни план и програм, боља организацију и садржај предавања. Средњошколцима се уводи велика матура, од школске 2018/19.

За родитеље: новчане казне ако им се деца недолично понашају, пију, пуше или матретирају друге ђаке. Мораће да плате и ако не пријаве да дете не може да дође у школу, и ако не донесу оправдање у року од осам дана.

Ове одредбе нису спорне ни за министарство ни за просветаре. Ипак, сукобе се око начина избора директора јер ће просветари остати у мањини приликом одлучивања. У Унији синдиката просветних радника сматрају да се, министру даје превише власти.

"Наиме, министар је тај који поставља и смењује директоре. Прича о аутономији установа остаје празна прича на папиру", рекла је Јасна Јанковић, председница Уније синдиката просветних радника.

Иако се ове одредбе не односе директно на садржај наставе, у Унији синдиката кажу да су важне и за ђаке.

"Они који су запослени, који раде са ђацима, ако су задовољни и мотоивисани, а знамо да нису мотивисани новцем, али мотивисани хармоничном атмосфером могу да дају максимум. Тиме и родитељи и деца треба да буду задовољни", рекла је Јанковић.

Биће задовољни, поручује министар. Тврди да разлога за незадовољство неће бити.

"Основни циљ и мото који смо имали је побољшање квалитета образовања, а истовремено други циљ нам је био повећање ефикасности", изјавио је министар просвете Младен Шарчевић.

То су биле последње речи у јавној расправи, а министар каже да ће сви конструктивни предлози бити усвојени.

Ипак, управо је конструктивност реч која је у протеклих неколико година недостајала у односу министарства и просветара у бројним штрајковима и протестима када су тешко долазили до компромиса.

Извор: Н1

Последњи пут ажурирано ( Friday, 09 June 2017 )
 
< Претходно   Следеће >

ПРОСВЕТА ИМА РЕЧ

Четвртак од 1900 до 1930

Субота од 0800 до 0830

ТВ Коперникус I.

РАДНЕ ГРУПЕ ПО ШКОЛСКИМ УПРАВАМА

СЛОБОДНА РАДНА МЕСТА

ЈЕДИНСТВЕНА ЛИСТА ТЕХНОЛОШКИХ ВИШКОВА

ЛИСТА РАДНИКА СА НЕПУНИМ РАДНИМ ВРЕМЕНОМ

МОЈА ПРАВА СУ?

ЗАХТЕВ ТЕХНОЛОШКИ ВИШАК

ЗАХТЕВ НЕПУНО РАДНО ВРЕМЕ


УПУТСТВО БОДОВАЊЕ

УПУТСТВО
ПОСТУПАК УТВРЂИВАЊА ТЕХНОЛОШКОГ ВИШКА

ОДЛУКЕ КОМИСИЈЕ

ИЗВОР: МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ

 

 

 

УСПРС на facebook - у

ТАКСА ЗА ТУМАЧЕЊЕ ПКУ

КАЛЕНДАР РАДА 2016//2017

ОСНОВНЕ ШКОЛЕ


СРЕДЊЕ ШКОЛЕ

ДОПИС МИНИСТРА

 

ЗАХТЕВ ДИРЕКТОРУ

НОВИ ПРАВИЛНИК О ОЦЕЊИВАЊУ У ОСНОВНОМ ОБРАЗОВАЊУ И ВАСПИТАЊУ

ПУБЛИКАЦИЈА ПОСЛОВИ

ЗАКОН О ОСНОВАМА

СИСТЕМА ОБРАЗОВАЊА

И ВАСПИТАЊА

ЗАКОН

О ОСНОВНОМ ОБРАЗОВАЊУ

ЗАКОН

О СРЕДЊЕМ ОБРАЗОВАЊУ

ЗАКОН О УЧЕНИЧКОМ

И СТУДЕНТСКОМ СТАНДАРДУ

СТРУЧНО УПУТСТВО О ФОРМИРАЊУ ОДЕЉЕЊА

 

ШКОЛСКА 2014/2015

СТРУЧНО УПУТСТВО О ФОРМИРАЊУ ОДЕЉЕЊА

ШКОЛСКА 2013/2014

ATEC Technologies

ATEC Technologies ATEC