КО МАНИПУЛИШЕ СИСТЕМОМ? Штампај E-pošta
Wednesday, 19 April 2017

Ко манипулише образовним системом Србије?

Годинама чекамо прекрајање и ревидирање наставних планова и програма, одавно чекамо растерећење ученичких торби и броја часова, са сваким новим министром надамо се повећању фонда часова матерњег језика, избацивању изборних предмета који нам узалуд узимају драгоцено време. И, ево, дошло је до прекрајања програма, али на црње и горе.

Почетком марта су до мене стигли срамни „образовни пакети“ које нам наше МП препоручује да их проучавамо кроз, ни мање, ни више, него 9 наставних предмета. Замислите када би кроз 9 наставних предмета проучавали наш језик, нашу куптуру, традицију и историју? Замислити је тешко, слажем се, али би било крајње потребно и корисно. Како то ником не пада на памет, стичем утисак, не само ја, него сваки освешћен наставник, који воли свој језик, своју историју и културу, да се деценијама заправо ради на уништавању образовног система кроз наметање трећеразредних садржаја и кроз одузимање прилике да се матерњи језик проучава и детаљније и озбиљније.

Страним лобијима, који ове „образовне пакете“ финансирају и овај фонд часова српског језика је огроман и зато је, са њихове тачке гледишта, потребно у програме насилно убацити потпуно неприродне садржаје. Под маском заштите од сексуалног насиља, они нама, просветним радницима и нашим ученицима сервирају радикални индивидуализам, екстремни феминизам и тоталитарну ЛГБТ и родну идеологију.

Аутор ових срамних образовних пакета је невладина организација „Инцест траума центар“, а  Група за заштиту од насиља и дискриминације Министарства просвете, науке и технолошког развоја, одобрила је исти и доставила Кабинету министра да га преко школских управа достави свим предшколским, основношколским и средњошколским установама у Србији.

Последњих дана срамни „образовни пакети“ путем друштвених мрежа и електронских медија дошли су до великог дела популације. Укључили су се различити лобисти, неки су за, неки су против и, као што обично код нас бива, сви они који су против, сматрају се конезервативцима, док су они други проевропски оријентисани и стављају се на страну и МП и НВО која стоји иза ових образовних пакета. Огласило се и ресорно министарство најављујући ревидирање спорних пакета. Наставници и родитељи на то позитивно реагују, не схватајући да је то био планиран корак.

Питам се, пре свега као наставник: Смемо ли да се задовољимо ревидирањем спорних „образовних“ пакета или смо одговорни, пре свега због генерација којима смо позитивни узори, да инсистирамо на њиховом повлачењу?

Да ли васпитачи, наставници и професори Србије, потпомогнути лекарима из наших здравствених установа и стручним сарадницима из школа, заслужују поверење министарства да су кадри и компетентни да ураде нове образовне пакете који ће бити примењиви у нашим образовним установама и од којих нико неће окретати главу? 

Психотерапеут др Зоран Миливојевић за Спутњик каже: „Ја мислим да је на неки начин Министарство изманипулисано, јер ту постоји једна група људи у Министарству и неколико тих НВО које функционишу као врло повезана интересна група.“

Сложила бих се са г-дином Миливојевићем да постоји једна група људи у Министарству која са неколико тих НВО функционише као врло повезана интересна група. То је тачно и то је јавна тајна. Али се не бих, никако, сложила да је МПНТР изманипулисано, пре ће бити да је министар изманипулисан од стране својих сарадника. У Министарству просвете се послови обављају данас за јуче, влада велика површност у раду и у том погледу се могу сложити да шеф Кабинета или неки његов заменик није детаљно прочитао документа, него је био изманипулисан од ходајућих живих експертских легенди које већ деценијама ведре и облаче унутар МП, а чија се енормна лична примања финансирају из којекаквих пројеката које опет финансирају различити лобији и то је оно што ми је јако сметало док сам неко време радила у том истом министарству.

А, шта је циљ и ових пројеката и њихових лобиста?

Да ли је суштина у томе да далекосежно имамо нестабилну породицу, која друштво чини нестабилним, а нестабилним друштвом се лако манипулише и овладава? Да ли је циљ уништење породице као основне ћелије друштва, јер „образовни пакети“ поручују да је породица најопасније место за живот детета? Миливојевић одговара потврдно.

„Треба да имамо неки свој идентитет, културни и национални и појединачни, и у склопу тога да примењујемо ствари које нам одговарају, а не да их некритички увозимо и да не сагледавамо шири друштвени контекст интервенције у друштву. То је оно што се зове социјални инжењеринг, променити друштво. Можда то и јесте намера тих који предлажу или који финансирају такве интервенције у друштву“, закључује Миливојевић.

Сложила бих се са Миливојевићем да је неопходно реаговање јавности и да можемо утицати на Министарство да спорне пакете повуче, али тешко да ће ресорни министар јавно признати да приликом потписивања истих, није био упознат са свим детаљима.

Зато бих позвала све разредне старешине да путем родитељских састанака детаљно обавесте родитеље о садржајима „образовних пакета“, да не буду лењи ,да на нивоу школе направе једну петицију за повлачење тих пакета и да ту петицију са пропратним писмом пошаљу на имејл адресу Ova adresa je zaštićena od robota. Potreban vam je Java-skripta da bi ste je videli.  

Морамо да будемо свесни да је у току „рат за децу“, како каже психотерапеут Зоран Миливојевић,  и да је петиција против оваквог начина заштите деце од сексуалног насиља најмање што можемо да урадимо. Не заборавите, драге моје колеге, да нам је дужност да родитеље наших ђака упознамо са садржајем чорбе коју им је МП скувало и ономе шта њихову децу чека већ од септембра следеће школске године, а они нека процене да ли ће бити потписници петиције или ће прихватити скувану чорбу зачињену интересима ЛГБТ популације.

Ово је слика којом се спорни приручник закитио. Просудите сами, да ли желите, да ово  ваша деца и ваши ученици усвајају као вредност!!!

Извор: https://kreativnacarolija.wordpress.com/

 
< Претходно   Следеће >
ATEC Technologies

ATEC Technologies ATEC