БУДУЋНОСТ ШКОЛСТВА? Штампај E-pošta
Saturday, 04 February 2017

Синдикати и министар преговарају о будућности школства

Како ће школски систем у Србији изгледати убудуће? Представници просветних синдиката отпочели су преговоре са ресорним министром, како би се Нацрт закона о образовању и васпитању кориговао.

 

У Унији синдиката просветних радника за Н1 кажу да су замерили што просветаре нису на време укључили у израду закона. Додају да због тога, запослени и даље нису довољно заштићени.

Да ли ће досадашњи школски ситем бити замењен новим, ставка је о којој преговарају ресорни министар и синдикати просвете. Нацрт Закона, између осталог, предвиђа увођење опште, уметничке и стручне матуре, као и то да директоре школа убудуће бира министар лично. Управо то, запослени у просвети не прихватају.

"Синдикати су на данашњем састанку предложили да директора, као што је то било и у старом закону, бира школски одбор. Оно што би требало да буде новина и што је предлог синдиката. то је да министар који је до сада могао ћутањем да одобри избор директора, образложи своју одлуку зашто неки кандидат није изабран, и своју одлуку зашто је неког кандидата изабрао", каже Звонимир Јовић, УСПРС, Зрењанин.

Да ли ће министар предлог усвојити, биће познато у наредним данима. До тада, оно што је обећао јесу темељне промене, као и враћање вредности оценама које ће представљати знање, али и увођење савремених наставних планова.

Да се у више од 400 средњих школа учи лакше и модерније, за Н1 тврде у Делегацији Европске уније. Кажу да су у последњих 14 година донирали 25 милиона евра, те у појединим пољопривредним, медицинским и техничким школама, ђаци, осим квалитетнијих предавања, имају и савремену праксу.

"Прва фаза донација ЕУ односила се на дефинисање и развој 20 профила спроведених у 50 одабраних средњих стручних школа, обнову 49 школских установа и реализацију 37 иновативних програма за обуку 1.000 наставника. У другој фази, 145 школа добило је информатичке кабинете, док је 200 школа добило савремене лабораторије за практичну наставу стручних смерова", наводи Делегација ЕУ.

Донације би требало да буду равномерно распоређене за све школе, а не поједине, оцењује наставница информатике Мирјана Чворовић. Објашњава да због тога неки ђаци уместо савременим, уче старим методама, а све је више школа, које, како каже, немају одговарајућу опрему за наставу.

"Што доводи да је лабораторија једног предмета одлично опремљена или да кажем осредње, а друга није и онда већ ту долази до баријере код ученика, зашто овде учимо овако на овом програму, а тамо учимо на оном старом. И дешава се да су ученици боље кући опремљенији са средствима него школе", објашњава наставница информатике Мирјана Чворовић.

Како ће се ђаци у Србији образовати, и на који начин ће наставни програм бити измењен, биће познато када ресорни министар и просветни синдикати заврше преговоре, који се настављају следеће недеље.

Извор: Н1

Последњи пут ажурирано ( Saturday, 04 February 2017 )
 
< Претходно   Следеће >
ATEC Technologies

ATEC Technologies ATEC