ИЗАЗОВИ Штампај E-pošta
Tuesday, 04 October 2016

ИЗАЗОВИ ИНФОРМАТИЧКОГ ДРУШТВА КАО СРЕДСТВА...

Никада од почетка новог миленијума положај професора, овде, није гори био. То више не може да се подведе под резултат транзиције, нити светске кризе (која, узгред речено, некима постаде "мајка", а просвети — наравно — "маћеха"...), него под намеру оних, који су добијали народно поверење да обнове — крајем ратних деценија прошлога века девастирано друштво — да то исто друштво — за просветног радника —претворе у једну врсту софистицираног "неофеудализма".

Зашто употребих овај неологизам?

Стога што у земљи где се одваја у просеку дупло мање средстава из буџета за образовање, него било где у свету, и где је садржај већине медија, са националном фреквенцијом, усмерен противу тог система (о бизарним, гротескним и вулгарним неподопштинама тзв. ријалити програма и њиховом утицају — пре свега на младе — би се могло писати дуго), професор заправо постаје један обичан "себар" (док се у редовнијим временима сврставао међу "прве у селу"), који противу себе има, од стране поменутих букача и оних који представљају институције: нахушкану јавност, што добрим делом, нехотично и полагано, прихвата вешто темпиране и дозиране поруке; да је просвета баласт и луксуз, а просветни радници сметењаци, који би требали да буду срећни што уопште имају посао и примају цркавицу, јер у ери експанзије "технике и технологије" у нас — људски ресурс јесте заменљив и јефтин.

Поготову онај превише мислећи и незахвалан...

Милош Галетин

 
< Претходно   Следеће >
ATEC Technologies

ATEC Technologies ATEC