У ТОКУ ПРЕУЗИМАЊЕ Штампај E-pošta
Thursday, 15 September 2016

У школама у току преузимање запослених са непуном нормом

За вишкове потребно 5.500 радних места

Да би се збринули сви технолошки вишкови и укрупнила норма онима који су засновали радни однос са непуним фондом часова потребно је око 5.500 радних места, показују подаци из информационог система Министарства просвете.


Према тим подацима, у образовном систему Србије 14.813 запослених са непотпуним фондом часова, а да би они употпунили норму потребно је 4.041 радно место. У статусу технолошког вишка је 4.876 запослених, а за њихово збрињавање треба 1.459 радних места са пуном нормом.


- Иако подаци показују да је у школама 18.500 расположивих радних места, немогуће је преузимањем збринути све вишкове и укрупнити норму запосленима са такозване листе Б, јер у систему имате врло различите ситуације. Међу тих 18.500 места нису сва расположива, јер су на одређени број примљени људи по конкурсу, рецимо као замена за породиље и на места оних који су изабрани за директоре. У Србији има 102 запослена без иједног часа које није могуће распоредити - каже за Данас Добривоје Марјановић, из Уније синдиката просветних радника Србије.

Он истиче да су од школских управа тражили податке о укупном броју запослених, али да их нису добили, те да Министарство једино барата бројем пуних норми, али не и бројем извршилаца, којих је много више. Подаци из информационог система показују да је укупан број запослених на неодређено време, исказан у пуним нормама 81.546, док је око 18.000 на одређено време. У школама је у току преузимање запослених, а Марјановић каже да је индикативан податак да тај посао најбоље иде у школским управама у Чачку, Крагујевцу, Краљеву, Крушевцу и Нишу, где овај синдикат има најјача упоришта.

Марјановић додаје да је Унија задовољна оваквим начином рада и досадашњом комуникацијом са Министарством просвете, али указује да највише јавашлука има у Београду.

- На недавном састанку у тој школској управи чули смо податак да прошле године није збринуто 485 радника јер су одбили преузимање. Разлози могу бити различити, од тога да су им директори школа нудили немогуће услове па нису успели да уклопе распореде или су понуђена радна места била предалеко, али је било и запослених који не желе да допуне норму - објашњава Марјановић.

Безначајне грешке
- Школе су уносиле податке у информациони систем новим софтвером, па су имале пуно питања и квалитет иницијално унетих података није био добар. Зато је Министарство просвете три пута продужавало рок за унос и у том периоду радило са школама на исправкама грешака. Постоји могућност да су неке школе погрешиле у уносу неког податка, али то нису велике грешке које се одражавају на цео систем и на збирне резултате - одговарају из Министарству просвете на примедбе појединих директора школа да информације на порталу Доситеј нису тачне.
 
Извор: Данас
Последњи пут ажурирано ( Thursday, 15 September 2016 )
 
< Претходно   Следеће >
ATEC Technologies

ATEC Technologies ATEC