Побуна против апсурда Штампај E-pošta
Friday, 03 June 2016

Побуна против апсурда

Коме је циљ да српска школа буде обликована по америчком моделу тзв. „public schools“, где се ученици не уче и не васпитавају него дресирају за пожељне облике понашања у неолибералном капитализму и шта би тим поводом могао да уради нови министар просвете

Крај маја 2016. донео је још један од многобројних прекида наставе у Србији, у којој се ове године навршава две деценије од првог великог штрајка просветара, када су школе обуставиле рад три месеца. Овога пута то се десило у Чачку.

Колективи Гимназије, Економске и Машинско-саобраћајне школе одбили су, 26. и 27. маја, по трећи пут екстерну евалуацију (на српском – „спољашње вредновање“) Министарства просвете, због чега није одржана настава у ове три школе. Председник Синдиката образовања Чачак Владимир Аџић, који је 27. маја говорио на протесту испред Гимназије, у изјави за „Озон прес“ истакао је: „На основу одлука Уније синдиката просветних радника Србије и Синдиката образовања Чачак, Гимназија, Економска и Машинско-саобраћајна школа у Чачку су поново одбили тзв. екстерну евалуацију. Поред одлука виших органа синдиката и синдикалних организација ових школа, које су благовремено достављене надлежним органима, они су ипак дошли у ове школе и покушали да поред свега ’посматрају’ часове, реметећи при томе наставни процес. (…) Само да се зна, ове школе имају сјајне резултате на такмичењима и висок проценат уписа на буџетске студије, што говори о њиховом квалитету.“ Аџић је и подсетио да је министар просвете Срђан Вербић прошле године у ОШ „Милица Павловић“ у Чачку изјавио да овакав начин вредновања не ваља и да ће га променити, што до сада није учинио.

Председник СОЧ понавља да се просветни радници не противе надзору и контроли свог рада, али захтевају да то буде предметни надзор, тј. да старији наставник из истог предмета контролише рад млађег и да даје сугестије уколико је то потребно зарад унапређења наставе. Просветни радници се противе прописаном начину евалуације, где наставник српског језика контролише професора из математике, или наставник биологије професора физичког.

Ово је, наравно, само врх леденог брега.

Такође, треба подсетити да је Србија донедавно имала одличан систем за рад са децом са посебним потребама, којом су се бавиле специјалне школе и стручњаци за ту врсту педагошког посла.

Извор: Печат

Последњи пут ажурирано ( Friday, 03 June 2016 )
 
< Претходно   Следеће >
ATEC Technologies

ATEC Technologies ATEC